Vreme reagovanja je vrlo bitno.

Prosečno vreme reagovanja vozača je nešto duže od jedne sekunde, ali može varirati s obzirom na to da na njega utiču starost, budnost, izvesnost, umor, alkohol, zdravstveno stanje idr.

Za koliko reagujemo na opasnost?

Ukoliko osobi damo uputstvo da se fokusira na lampicu i što brže pritisne prekidač kada se ona upali, onda ovo jednostavno vreme reakcije u proseku iznosi oko 0.2 sekunde. Ovo je vreme reagovanja na očekivanu opasnost.

U eksperimentima gde se merilo vreme reakcije na neočekivanu opasnost, kada se u specijalno opremljenim vozilima vozačima iznenada pojavljivala prepreka koju nisu očekivali, prosečno vreme reakcije iznosilo je 1.6 sekundi. U ovom slučaju treba imati na umu da je vožnja specijalno opremljenog vozila i prisustvo istraživača u vozilu moglo podići budnost vozača u odnosu na onu koju bi imali pri svakodnevnoj aktivnosti.

Kako je u saobraćaju rešeno vreme reagovanja?

Iz prethodno navedenih razloga, potrebno je da se kod vozača vreme reagovanja na neočekivanu opasnost ptretvori u vreme reagovanja na očekivanu opasnost.

Zato postoje znakovi opasnosti koji se većinom postavljaju ispred mesta gde preti određena opasnost i služe da pripreme vozača tj. neočekivanu opasnost pretvore u očekivanu.

Izvor: Agencija za bezbednost saobraćaja - Priručnik za licenciranje kadrova u procesu osposobljavanja kandidata za vozače

Podeli: