Šta treba da znate pored toga što ga imate

Pored postojanja rezervnog točka u vozilu, problem koji dosta vozača ima je njegova zamena. Problem se naročito javlja kod mladih vozača koji nisu imali prilike da sami zamene točak.

Naša preporuka je da, dok ste u obuci u auto školi, zamolite instruktora da vam pokaže kako se točak menja kao i da sami probate. To auto škole ne rade pa je potrebno da sami insistirate.

Ko mora imati rezervni točak a ko ne?

Rezervni točak mora postojati u motornim i priključnim vozilima tako da ga vozač može, po potrebi, koristiti.

Ne mora postojati u mopedima, motociklima, motornim vozilima na tri točka, lakim četvorociklima, četvorociklima, traktorima, traktorskim prikolicama, radnim mašinama, motokultivatorima, prikolicama sa jednostrukom osovinom i jednoosovinskim prikolicama, autobusima za gradski i prigradski saobraćaj, trolejbusima za gradski saobraćaj, turističkom vozu i vozilima namenjenim za komunalne usluge (za pranje i čišćenje ulica, odvoz smeća i fekalija i sl.).

Kada uopšte ne morate imati rezervni točak?

Rezervni točak ne moraju da imaju motorna i priključna vozila ako su pneumatici opremljeni nekim sigurnosnim sistemom za sigurnu vožnju s izduvanim pneumatikom ili ako vozilo poseduje odgovarajuće sredstvo za privremeno osposobljavanje izduvanog pneumatika (npr. sprej, pena u boci pod pritiskom, komplet za brzu popravku pneumatika i sl.).

Izvor: Zakon o bezbednosti saobraćaja

Podeli: